17. prosince 2013

Guláš z trouby



Guláš, hospodská klasika..ten nesmí chybět ani u nás na Blízkém východě! A chutná, klukům jedněm arabským, až se jim dělají boule za ušima. 

Hovězí guláš je možné dělat snad na tisíc způsobů a pokaždé bude chutnat trochu jinak, ale jedno mají společné - základem dobrého guláše je pořádný kus kližky - na tom se jistě shodneme. 

Já mám pro vás dnes tisícátýprvní způsob, trochu orientální.

Trošku jsem zafušovala do klasiky a přidala harissa pastu a kardamom. Kardamom cpu téměř všude. Miluji tu vůni. Kdyby to šlo, sypala bych si ho snad i ráno na rohlík :o). Já vím, jsem hrozná. Ale furt lepší kardamom než majonéza, kterou jsem si s oblibou ke guláši dopřávala v mém experimentálním, pubertálním období. Kde jsou ty časy...


Co je třeba:

800 g hovězí kližky

2 velké cibule

6 stroužků česneku

2 lžíce harissa pasty

4 lžičky sladké papriky

1 lžička uzené papriky

1 lžička mletého kmínu

1/2 lžičky mletého kardamomu

1 lžička majoránky

1 lžíce hladké mouky

masový vývar

sůl a drcený pepř

olivový olej


Cibuli nakrájíme na hrubo a na olivovém oleji osmahneme do zlatova. Přidáme rozmačkaný česnek, harissu, všechno koření (kromě majoránky) a necháme rozvonět. 

Cibulovou směs přendáme do nádoby na pečení.

Na olivovém oleji zprudka zatáhneme na kostky pokrájené hovězí maso a přisypeme k cibulové směsi.

Do stejné nadoby, ve které jsme restovali maso, přidáme lžíci mouky, trochu vývaru a necháme lehce provařit, uvolnit výpečky.

Přilijeme k masu, promícháme, doplníme vývarem (lehce nad úroveň masa), dochutíme solí, pepřem a při 120 stupních pečeme (zakryté) do měkka. 

Já jsem pekla zhruba 90 minut, pak jsem musela vyběhnout do ulic, tak jsem troubu vypnula, ale neotevírala - maso krásně došlo a změklo.

Nakonec přidáme majoránku a podáváme - nejlépe se šesti, to je jasný! A s vychlazeným ze sedmýho!  

U nás pouze s rýží, došla mouka, ach jo..






Žádné komentáře:

Okomentovat